Thursday, May 8, 2008

kasih ibu membawa ke syurga


tiba-tiba hatiku sebak bila terbaca statement status sahabatku yg br kehilangan bonda tercinta pd march lepas......air mata mula bertakung di kelopak mata dan perlahan jatuh membasahi pipi....


betapa aku tiba-tiba merindui bonda di kampung....dengan sepantas kilat aku terkenang segala keperitan bonda untuk membesarkan aku....ia bagaikan video yang sedang dimainkan di mataku kini....penat jerih bonda demi memberi kesenangan pada kami adik beradik...


bonda yang tak pernah jemu memberi nasihat dan segala pantang larang dari dulu sampai sekarang nih...


bonda yang tak pernah mengeluh apabila anak-anaknya merengek meminta itu ini....


bonda yang tak pernah penat mendegar omelan aku....luahan hati aku selama ni..


bonda yang kadang kala memainkan peranan sebagai sahabat sejati aku...


bonda yang sedia mendengar segala-galanya demi anak-anak....


sesungguhnya aku terlalu rindu untuk melihat seraut wajah bonda yang tersenyum tatkala menunggu aku di muka pintu.....


betapa agungnya kasih sayang bonda....


kasih sayang yang suci bak embun menitis di pagi hari....


SELAMAT HARI IBU UNTUK BONDAKU YANG TERCINTA....PN. DAHARAH BTE ABDUL RAHMAN....

No comments: