Wednesday, September 10, 2008

dilema

sukar untuk aku lupakan...
memori indah antara kita..
saat cinta bersemi..
bermadah puisi...
ditemani taburan bintang...
bersaksikan sang bulan....

kau genggam erat jemariku..
berjanji menyayangi diri ini..sepanjang hayatmu..
bersumaph ahnya aku di hatimu....

tiba-tiba awan mendung berarak kelabu...
menghapus sinaran pelangi yang baru memancar...
kucuba mencari cahaya matahari.....
mencari cebisan pelangi....
namun yang ada hanya taburan gerimin...
yang jatuh menimpa bumi...
aku redha...aku pasrah...

tidak ku duga..
setelah aku mula menyemai benih cinta...
antara aku dan dia...
yang menjadi pendamping aku...
setelah dibiarkan oleh mu....
kau hadir menghulur tangan..
tapi aku takut untuk menyambut huluran itu...
takut gerimis mengundang taufan...

aku jadi keliru....
antara perasaan dan keinginan...
antara kasih dan sayang...
antara pengertian dan pengorbanan...
kerana hatiku ini...
milik engkau dan dia....

No comments: